شرایط و قوانین ارائه‌ی خدمات

این سند به منظور تبیین شرایط ارائه خدمات مطلوب و انجام تعهدات فی‌مابین در چهارچوب قوانین رسمی جهموری اسلامی ایران و شرایط مشروحه ذیل، مابین شرکت عصر پردازش اطلاعات امین (شناخته شده با نام تجاری «مرکز داده امین») و مشترکین محترم این مرکز جهت آگاهی‌رسانی و رعایت مفاد آن ارائه گردیده است.

ماده یک: تعاریف

  • سرویس دهنده (Service Provider): شرکت عصر پردازش امین (مرکز داده امین)
  • سرویس گیرنده (Client): هر شخص حقیقی یا حقوقی که جهت استفاده از خدمات مرکز داده در پایگاه اینترنتی (Website) رسمی سرویس دهنده به آدرس www.aminidc.com ثبت‌نام می‌‎نماید.
  • پنل کاربری (Client Panel): میزکار خدمات دریافتی می‌باشد که پس از ثبت‌نام و ارسال مشخصات و مدارک مورد نیاز و انتخاب نوع سرویس درخواستی توسط سرویس‌‎گیرنده، در اختیار وی قرار می‌گیرد.
  • سرویس (Service): خدماتی که سرویس‌گیرنده پس از ثبت‌نام در پنل کاربری خود از سرویس‌دهنده تقاضا می‌نماید و هزینه آن را طی صورتحساب ایجاد شده در پنل مربوطه، پرداخت می‌نماید.
  • سامانه ارسال و دریافت تیکت (Ticketing System): زیر سیستمی از پنل کاربری که ارتباطی دو سویه بین سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده را به منظور مکاتبه با یکدیگر فراهم می‌آورد.

ماده دو: نوع خدمات

تمامی خدمات اعلام شده در پایگاه اینترنتی رسمی سرویس‌دهنده به آدرس www.aminidc.com که در زمان ثبت‌نام، توسط سرویس‌گیرنده قابل ویرایش و انتخاب می‌باشد.

ماده سه: نحوه ثبت‌نام و ارتباط طرفین

ثبت‌نام و دریافت حساب‌کاربری توسط سرویس‌گیرنده یا نماینده معرفی‌شده وی از طریق پایگاه اینترنتی www.aminidc.com قابل انجام می‌باشد.

کلیه مکاتبات فی‌مابین سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده از دو روش «مکاتبات رسمی با سربرگ و مهر و امضاء» و «سامانه ارسال و دریافت تیکت» قابل انجام می‌باشد و تمامی مکاتبات در هر دو صورت کاملاً معتبر و قابل استناد در مراجع قانونی می‌باشد و عدم اطلاع از آن از هیچ یک از طرفین قابل قبول نخواهد بود.

ماده چهار: مبلغ سرویس و نحوه پرداخت

صورتحساب‌های صادره به دو صورت، واریز به حساب سرویس‌دهنده و ارائه سند صادره شده از سوی بانک و یا از طریق درگاه اینترنتی بانکی سرویس‌دهنده در پنل کاربری سرویس‌گیرنده قابل پرداخت می‌باشد.

مبلغ سرویس با توجه به نوع مشخصات درخواست شده توسط سرویس‌گیرنده، طی یک صورتحساب رسمی و یا از طریق پنل کاربری از طرف سرویس‌‎دهنده ارائه می‌گردد.

در صورت تغییر تعرفه در حین استفاده از سرویس، سرویس‌گیرنده در صورت تمایل به تغییر سرویس قبل از پایان موعد صورتحساب موظف به رعایت تعرفه‌های جدید خواهد بود.

هزینه مازاد و استفاده از خدمات کارشناسان فنی در زمان استفاده از یک سرویس در قالب یک صورتحساب مجزا دریافت می‌گردد.

در صورت نیاز سرویس‌گیرنده به نسخه کاغذی صورتحساب رسمی، درخواست مربوطه پس از مکاتبه با سرویس‌دهنده انجام می‌پذیرد.

ماده پنج: مدت‌زمان سرویس

طول مدت‌زمان سرویس معادل زمان درخواست شده توسط سرویس‌گیرنده بوده که در بازه‌‌ی یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله قابل انتخاب می‌باشد.

شروع سرویس از زمان تحویل سرویس درخواست شده و ارسال مشخصات مربوطه (از طریق «سامانه ارسال و دریافت تیکت») توسط سرویس‌دهنده به سرویس‌گیرنده محاسبه خواهد گردید.

ماده شش: تعهدات طرفین

تعهدات سرویس‌دهنده

الف) سرویس‌دهنده موظف است بلافاصله بعد از پرداخت صورتحساب، هماهنگی‌های لازم جهت انتقال، نصب تجهیزات و راه‌اندازی سرویس درخواست شده توسط سرویس‌گیرنده را انجام دهد.

ب) سرویس‌دهنده موظف است تمامی خدمات مورد تعهد را بدون کم و کاست در اختیار سرویس‌گیرنده قرار دهد.

ج) سرویس‌دهنده موظف به رعایت اصل ۲۴ * ۷ بوده و می‌بایست پاسخگویی به درخواست‌های مشترکین خود را به صورت شبانه‌روزی و در تمامی ایام هفته (از جمله روزهای تعطیل) فراهم نماید.

د) سرویس‌دهنده متعهد می‌شود چنانچه آسیب مادی یا معنوی قریب‌الوقوعی از طریق سرویس‌های خریداری شده، سرویس‌گیرنده را تهدید کند، ضمن اطلاع‌رسانی این موضوع نسبت به اتخاذ تمهیدات بازدارنده یا آگاه‌سازی مشترکین و ارائه رهنمون‌های پیشگیرانه به آن‌ها اقدام نماید.

هـ) سرویس‌دهنده موظف به حفظ محرمانگی اطلاعات (داده‌ها) و حریم خصوصی سرویس‌گیرندگان خود می‌باشد.

و) سرویس‌دهنده موظف است در مورد قطعی (Downtime) از پیش تعیین شده توسط خود یا شخص ثالث (مانند شرکت ارتباطات زیرساخت) یا تغییراتی که ارائه خدمات به سرویس‌گیرندگان خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ۲۴ ساعت قبل از اعمال تغییرات مراتب را از به یکی از روش‌های مقرر شده مانند اطلاع‌رسانی از طریق پایگاه اینترنتی خود، پنل مشترکین و یا ارسال پیام به آدرس پست‌الکترونیکی سرویس‌گیرندگان اطلاع‌رسانی نماید.

همچنین سرویس‌گیرنده نیز موظف است خود را با این تغییرات سازگار نموده و همکاری لازم را با سرویس‌دهنده اتخاذ نماید.

ز) سرویس‌دهنده موظف است حداکثر تا فاصله زمانی ۱۰ روز کاری با توجه به شرایط پیش رو و غیر قابل پیش‌بینی، سرویس درخواستی را تحویل دهد و در صورت احتمال افزایش این زمان مراتب را از طریق «تماس تلفنی» و یا «سامانه ارسال و دریافت تیکت» به سرویس‌گیرنده اعلام نماید.

تعهدات سرویس‌گیرنده

الف) سرویس‌گیرنده متعهد می‌شود تمامی تجهیزات نصب شده یا خدمات دریافت شده با اهداف قانونی مورد استفاده بگیرند. ارسال، نگهداری یا توزیع هر نوع اطلاعات (اعم از محتوا، داده‌های چندرسانه‌ای و …) که در مغایرت با قوانین جمهوری اسلامی ایران و نیز قوانین بین‌المللی باشد، یا آنچه که مستقیماً باعث تسهیل تخلف از هر نوع قانون مشخص شود ممنوع بوده و مسئولیت تمامی امور بر عهده سرویس‌گیرنده یا نماینده رسمی وی می‌باشد.

ب) سرویس‌گیرنده مسئول فعالیت خود بر روی بستر شبکه است و از ایشان خواسته می‌شود که حقوق سایر سرویس‌گیرندگان را محترم بشمارد. سرویس‌دهنده این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که خدمات ارائه شده به مشترکینی که از سرویس خود به گونه‌ای استفاده می‌کنند که تأثیر مخربی بر سرویس‌های دیگر سرویس‌گیرندگان دارد را معلق یا فسخ نماید.

ج) سرویس‌گیرندگان نمی‌توانند پیش از هماهنگی و دریافت مجوز از سرویس‌دهنده، تمام حقوق و یا بخشی از تعهدات خود نسبت به این توافقنامه را به دیگری واگذار نموده یا وکالت دهند.

د) سرویس‌گیرنده متعهد می‌شود با آگاهی کامل از بهای خدمات و نحوه پرداخت هزینه‌های نسبت به گزینش آن‌ها اقدام و به موارد مقرر در صورتحساب پایبند باشد.

هـ) سرویس‌گیرنده موظف است از حدود تعیین شده در منابع سرویس مشترک تجاوز ننماید؛ در صورت عدم رعایت این مورد سرویس‌دهنده می‌تواند تا زمان ارتقاء و یا کاهش مصرف اقدام به قطع سرویس مورد نظر نماید.

و) سرویس‌گیرنده موظف است کلیه اقدامات و تمهیدات امنیتی لازم جهت جلوگیری از بروز و یا نفوذ حملات شبکه‌ای را در سرویس خود بعمل آورد تا مانع از بروز هر گونه اختلال در ارتباطات سرویس‌دهنده گردد.

ز) مسئولیت تهیه نسخه‌پشتیبان (Backup) از کلیه اطلاعات با سرویس‌گیرنده بوده و ایشان موظف است نسبت به انجام امور لازم اقدام نماید. مشترکین می‌بایست تمامی فایل‌های مربوطه را در مکانی غیر از تجهیزات و سرویس‌های سرویس‌دهنده نگهداری نمایند و در صورت بروز هر گونه مشکل (از قبیل عدم توانایی در بازیابی اطلاعات) هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه سرویس‌دهنده نمی‌باشد.

ح) همزمان با عضویت در پایگاه اینترنتی سرویس‌دهنده و یا سفارش سرویس مد نظر تمامی قوانین و مفاد توافقنامه حاضر، جاری و نیازی به اخذ تأیید کتبی از سرویس‌گیرنده نمی‌باشد.

ط) سرویس‌گیرنده موظف است در صورت تغییر اطلاعات تماس موضوع را به صورت کتبی (مشترک حقوقی) یا از طریق «سامانه ارسال و دریافت تیکت» (مشترک حقیقی) به سرویس‌دهنده اعلام نماید؛ در غیر اینصورت هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به خسارات به وجود آمده متوجه سرویس‌دهنده نمی‌باشد.

ی) سرویس‌گیرنده موظف است در زمان تحویل سرویس، تطابق و درستی آن را بررسی نماید.

ک) سرویس‌گیرنده می‌بایست قبل از سررسید تاریخ صورتحساب‌های صادره عدم تمایل به تمدید سرویس را از طریق تیکت اعلام نماید. در غیر اینصورت سرویس به صورت خودکار تمدید خواهد گردید.

ل) سرویس‌گیرنده موظف است سیاست‌ها و قوانین امنیتی که سرویس‌دهنده به منظور افزایش ضریب امنیتی و سطح کیفیت خدمات وضع نموده را رعایت نماید.

م) سرویس‌گیرنده در ابتدای ثبت نام می‌بایست مدارک هویتی خود را (اعم از حقیقی یا حقوقی) به منظور احراز به سرویس‌دهنده ارسال نماید.

ماده هفت: حل اختلاف

کلیه اختلافات محتمل بین سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده، خواه مربوط به انجام تعهدات فی‌مابین یا مربوط به تفسیر و تعبیر هر یک از موارد تعهدات، در وهله اول از طریق مذاکره و ایجاد تعامل بین طرفین و در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب، هر یک از طرفین مجاز به اقدام از طریق مراجع ذیصلاح قانونی می‌باشند.

ماده هشت: شرایط فسخ و قطع سرویس

سرویس‌گیرنده در صورت تمایل به انصراف از دریافت خدمات، می‌بایست درخواست را از طریق پنل کاربری خود و هم به صورت کتبی اعلام نماید؛ همچنین سرویس‌دهنده نیز مکلف است حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ درخواست فسخ سرویس نسبت به اعلام نظر خود و انجام کلیه مراحل مربوطه اقدام نماید. بدیهی است در صورت درخواست فسخ یکطرفه از سوی سرویس‌گیرنده قبل از پایان مدت‌زمان سرویس، هیچ تعهدی مبنی بر پرداخت مابه‌تفاوت باقی‌مانده هزینه سرویس متوجه سرویس‌دهنده نمی‌باشد.

چنانچه سرویس‌دهنده نتواند به تعهدات مندرج در توافقنامه عمل نماید، سرویس‌گیرنده مختار است نسبت به ثبت اعتراض در پنل کاربری و اعلام کتبی اقدام نماید؛ در صورت عدم رفع مشکل پیش‎‌آمده سرویس‌گیرنده می‌تواند نسبت به فسخ سرویس درخواست نموده اقدام نماید. در صورت تأیید ادعای سرویس‌گیرنده مبنی بر کیفیت پایین سرویس توسط داور مرضی‌الطرفین، تمامی وجوه دریافتی از تاریخ بروز مشکل عودت می‌گردد.

استفاده از نرم‌افزارهای مخرب، اخلال در شبکه داخلی سرویس‌دهنده، استفاده از کدهای مخرب و یا نرم‌افزارهایی که موجب نفوذ به سرویس سایر سرویس‌گیرندگان گردد، ارسال هرزنامه (Spam)، استفاده از منابع سرور به گونه‌ای که با قوانین رسمی جمهوری اسلامی ایران در تناقض باشد منجر به فسخ یک طرفه سرویس مربوطه از جانب سرویس‌دهنده می‌گردد.